Fietsvakantie; de 3e etappe ELLEMEET 55km

Aan het einde van de rustdag stonden de meeste tassen al weer ingepakt en gingen we nog redelijk op tijd naar bed. 
De derde etappe zal via Rockanje, over de deltawerken, langs de Goereese kust en de Brouwersdam naar Ellemeet gaan. Met een lange stop in Ouddorp voor een duik.
Om 10 uur zaten we op een pleintje in Oostvoorne aan het ontbijt, tompoucen en broodjes kaas. 
 Om daarna met frisse moed en vele liters water op pad te gaan. Het was erg warm, maar in tegenstelling tot de vorige etappe hadden we nu wind mee en ging het eigenlijk best snel.
In Goedereede, overgens een heel mooi dorpje, moest iedereen plassen en was het wel tijd voor een pauze. In de oude
haven vonden we een klein cafeetje en was het tijd voor appelsap on the rocks en een koffie verkeerd.  De koude pannenkoeken smaakte ook uitstekend. Via de hoge duinen kwamen we vervolgens op onze lunchstop, het strand in Ouddorp.  Vreselijk druk en de zee was heel ver weg. Maar de kinderen namen een duik en ik ruste wat uit.  Wel met een blijvende tijdsdruk in mijn hoofd. Ellemeet is nog ver. 
Tegen 18u bereiken we het Grevelingenmeer en in de brandende zon, maar met wind mee rijden we het laatste stuk over de dam.

Ik fiets graag achter de kinderen, dan kan ik zo lekker trots naar ze kijken. Want op wat zucht en gesteun na hebben ze ook deze lange etappe weer prima doorstaan.
Na 8,5 uur op de fiets bereiken we Ellemeet, hongerig en moe kom ik er achter dat er geen winkels zijn in dat dorp en dat de eerste supermarkt op 8 km ligt..... Dan zakt de moed een beetje in mijn schoenen. Ik besluit dan maar uit eten te gaan en we schuiven aan op het terras van de enige uitspanning die het dorp rijk is. Het is half acht en ik bel de camping  om door te geven dat we iets later zijn, maar er aankomen. De reactie van de mevrouw van de camping was buitengewoon bot, we hadden tot 20u de tijd en anders was de camping dicht!  ok, omdenken dan maar weer en met twee tasjes met take a way komen we net op tijd aan. En mevrouw krijgt het vervolgens voor elkaar om twee kinderen binnen 5 minuten aan het huilen te krijgen. Voorafgaande aan de reis had ik al meerdere keren contact gehad met deze camping en elke keer aangegeven dat we 3 nachten wilde blijven, om even goed uit te rusten.  Nu was het onmogelijk om op het trekkersveldje langer dan 2 nachten te blijven en de prijs die telefonisch was doorgeven klopte ook niet. Kinderen in tranen, ik boos. Die avond ad ik koud, te duur eten en had ik er even geen zin meer in. Gelukkig stond er een gezin op het veldje met kinderen en hadden die het echt naar hun zin.
Ik droomde dat het heel hard regende.

De volgende dag en dus enige rustdag was voor het strand. Lang lang geleden was ik wel eens in Renesse geweest, 18jaar en..... Renesse dus. Wat een drukte, een ramp. In de supermarkt was de oorlog aangebroken en werd er massaal gehamsterd en op straat.....nou ja gewoon verschrikkelijk!  Het zal de warmte geweest zijn en de ooste wind, maar ik kon niet veel hebben. Het strand te druk, de mensen te luid en de zon te hard. Om 16 uur was ik verbrand en moe. De kinderen hadden natuurlijk nergens last van die maakte een fort om de zee tegen te houden en gingen op kwallen jacht.


De teller stond al weer op 150km dus een ijsje hadden we wel verdiend.


De noedels met kip die Saul op de camping maakte gingen er ook goed in.
Tijdens het eten kreeg ik de bevestiging dat we de volgende dag welkom waren op een camping in Kamperland, voor 3 nachten.
Die nacht kon ik weer even ontspannen.

Reacties

  1. Eind van de dag, hongerig, moe, geen supermarkt in de buurt en camping verder dan gedacht is altijd moeilijk. Wij reserveren nooit, komen ook wel eens na receptie tijd aan, maar bellen nooit van te voren. In de praktijk is het zelden een probleem om gewoon op het trekkersveldje te gaan staan. In Duitsland zijn we laatst nog na receptietijd aangekomen en de volgende ochtend ervoor weer vertrokken, wel met achterlating van een envelopje met geld.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Meest bekeken

De kunst van het nat vilten

Michael geef mij moed!

Sint Jan

Sokken breinen - Het basis patroon

Maria Lichtmis